24/06 PAS Academy: Een samenwerking met een andere ontwerper

Een samenwerking met een andere ontwerper

Voor welke samenwerkingsvorm opteer je?

WEBINAR/ do 24 juni 9.00u - EXCLUSIEF VOOR PROTECT KLANTEN MET PAS

Bij een bouwproject zijn steeds meer dienstverlenende partijen betrokken. Er zijn de samenwerkingen met de wettelijk verplichte actoren, vaak aangevuld met samenwerkingsverbanden met gespecialiseerde studiebureaus, interieurarchitecten, etc.

Een gelijklopende trend hierbij is dat architect-ontwerpers steeds vaker in kader van één specifiek bouwproject de handen in elkaar slaan. Deze nieuwe aanpak roept bij vele ontwerpers de vraag op onder welke juridisch samenwerkingsvorm dit dan best gebeurt.

Tijdens de PAS Academy “Samenwerkingen tussen ontwerpers” kom je te weten wat je mag verstaan onder specifieke samenwerkingsvormen zoals de neven- en onderaanneming en de samenwerking in een combinatie zonder rechtspersoonlijkheid (de maatschap).

Jurist Tom Cromphout geeft alvast antwoord op volgende vragen:

  • Welke voor- en nadelen bieden de verschillende samenwerkingsvormen respectievelijk voor de opdrachtgever en de ontwerpers?
  • Wat zijn de aandachtspunten per samenwerkingsvorm en hoe kan dit contractueel vorm krijgen?
  • Zijn er naar aansprakelijkheid en verzekering toe bepaalde risico’s verbonden aan de ene of de andere constructie? Hoe zijn die risico’s het best op te vangen? Etc.
PRAKTISCH
Datum do 24 juni 2021
Tijdstip 9.00u
Duur +/- 60 min.
Genodigden exclusief voor PROTECT klanten met optie PAS dienstverlening. Meer info PAS
Deelnameprijs gratis
Medium LIVE infomoment via Livestorm

INSCHRIJVEN
  • Exclusief voor PROTECT PAS klanten
  • Deelname is GRATIS mits PAS klant
  • Vooraf inschrijven is wel verplicht
  • Na inschrijving krijg je een mail toegestuurd met de link om in te loggen.

Meer info

info@protect.be of T. 02 411 41 14

0
0
0
s2sdefault

Onboarding

GRATIS ONLINE INFOSESSIE - di 11 mei
ONBOARDING: DE ARCHITECT EN ZIJN BEROEPSAANSPRAKELIJKHEID
VERNEEM DE HOT TOPICS DIE JE BETER KAN VOORKOMEN DAN GENEZEN

Als nieuwe klant nodigen we je graag uit op de onboarding sessie “De architect en zijn beroepsaansprakelijkheid”.

In een tijdsbestek van een uur doorlopen we de belangrijke topics die in relatie staan met de uitoefening van jouw beroep en de daaraan gekoppelde beroepsaansprakelijkheid. Naast de antwoorden geven we je enkele Tips & Tricks mee hoe je in bepaalde situaties best kan handelen.

Tijdens de sessie snijden we onderwerpen aan waarmee je als architect vroeg of laat in aanraking komt:

  • Mijn opdrachtgever zegt dat ik geen controle hoef uit te voeren, is dit te rijmen met mijn wettelijk takenpakket?
  • De opdrachtgever is een zelfbouwer, hoe realistisch is dit en kan dit voor alle werken?
  • Water- en winddicht bouwen, mag dit?
  • De opdrachtgever minimaliseert de wetgeving rond de veiligheidscoördinatie, kan dit zomaar?
  • De wettelijke verzekeringsplicht voor aannemers in de woningbouw, klopt het dat ik als architect de attesten moet verzamelen? Hoe te handelen als aannemer niets aanlevert? Etc

Verneem tijdens het infomoment hoe je op deze en andere situaties best praktisch kan handelen. Er is daarnaast de tijd om bijkomende vragen te formuleren en van gedachten uit te wisselen.

Schrijf je hier gratis in voor de onboarding sessie
0
0
0
s2sdefault

26 jan 2021 - WEBINAR - MyProtect meer tijd voor architectuur

                                            

WEBINAR - “MyProtect meer tijd voor architectuur”

di 26 januari 2021 - 10.00u

Iedereen heeft de mond vol van administratieve vereenvoudiging. De MyProtect – tool maakt dit waar.

Tijdens het webinar “MyProtect meer tijd voor architectuur” maak je kennis met de recentste toevoegingen binnen MyProtect. Je krijgt tekst en uitleg bij de instrumenten die je onmiddellijk kan inzetten in jouw bureauorganisatie:

  • Hoe snel en efficiënt een attest BA10 aanvragen?
  • Hoe je gegevens uit je jaarlijkse aangifte recupereren voor deze aanvraag van het attest BA10?
  • Hoe werfgegevens delen met andere ontwerpers?
  • Hoe je aannemers controleren op de attesten BA10 en hoe deze te archiveren?
  • Hoe de bouwheer informeren over het bestaan van een polis ABR en BA10 aannemers?
  • Waar staat de kennisbibliotheek en wat kan deze voor mij betekenen?

Schrijf je in en ontdek hoe vijftien minuten jou jaarlijks dagen van administratie besparen.

Praktisch

  • Datum: dinsdag 26/01/2021
  • Tijdstip: 10.00u
  • Duur :15 min
  • Spreker: Thijs Van Grimbergen, Protect
  • gratis

Deelnemen

Inschrijven is verplicht. Na inschrijving ontvang je de webinarlink in jouw mailbox. Inschrijven kan t.e.m. met maandag 25 januari


Inschrijven

0
0
0
s2sdefault